Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01 08:46 - Забележителен (от белези)
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1257 Коментари: 6 Гласове:
11

Последна промяна: 12.01 08:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    " Душата ми иде от по-добри светове и носталгията ми по звездите е неизлечима..." *


Неизлечима е носталгията.
Незаличими са звездите.
Отекват белезите
от звезди и гвоздеи.

Личат следите –
лисичи ли?
Притичали
между галактити,
във път проляти –
тук капки кръв,
там капки мляко –
приличат ми на пръснати листенца
капризни рози…

Разтворил пръстите си,
принце 
единствен, слънчев мой,
небивало красив,
неизлечим
от самота,
незаличим посред звездите.


* Никос Казандзакис
Змия и лилия





Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wonder - Ей, че красиво! И с любимият Казандзакис.
12.01 09:46
Да полегнеш с очи-кехлибари
в тази люлка от думи красиви.
И открая до край да ти пари
на звездите горещото сливане.
цитирай
2. marrta - wonder - благодаря, красота е небето тези дни, неописуеми изгреви, залези - истинско Чудо!
12.01 14:53
В студените зимни утра
топлят светлинките -
една тънка изящна луна
си брои звездите :)
цитирай
3. kossef - Забележителен превод...
15.01 14:06
Забележителен превод от гръцки на български! Ако имаше как да заявя на големия Казандзакис, че тук в България го обичат и го превеждат блестящо... Марта, много бих искал преводът да е от теб, а ако не е, заслужи и сега уважението ми, че го публикуваш... Да дерзаеш!
цитирай
4. marrta - Ехааа! Дръзко е производна на дерзая, нали и донякъде на дизая ;))
16.01 19:19
Не владея гръцки. Мотото, моторчето, което провокира стихчето, е на Никос Казандзакис, както съм отбелязала под черта :) Поласкана съм - благодаря!
цитирай
5. donchevav - Разконспирирана си!:) На такъв ...
20.01 15:10
Разконспирирана си!:) На такъв звукопис е способен само един автор - и за щастие аз го познавам!:)))
Алитерация на Н, З и М, и Л, Н и К, и Л - в тези повторения сякаш са кодирани и "носталгията ми по звездите е неизлечима", и "Змия и лилия" на Казандзакис", цялото това паметно звучене на романтичната песен за любовта между нежния лилиев цвят и злата змийска отрова:)))
Възхитително - и толкова красиво!
Прегръдка, Доре!
цитирай
6. marrta - Привет, Вени :)
23.01 14:16
Да, и на мен така ми се струва вече и ти благодаря, че четеш и мен - и то така, с участие 😊
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1773725
Постинги: 577
Коментари: 3437
Гласове: 11647
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930