Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2022 14:37 - Относно дъждовното лято
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1420 Коментари: 4 Гласове:
13

Последна промяна: 16.11.2022 14:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 През това кратко и влажно лято
маршируваха дъждовете.
Дъждовете бяха строени
и стройни, и интересни -
докато не ми писнаха,
додето не прекалиха,
дорде не ме вкиснаха
и предизвикаха стихове...

Никак не ми се щеше
да ставам лоша, ще знаете,
само че дъждовете
в юли ми се помайват,
и се почесват зад дългите
вратове, по ушите,
изобщо не щат да си тръгват,
да им се не видят дъгите!

Дъждовете се застояха -
все се въртят наоколо,
струва ми се не смятат
скоро да взимат облака,
скоро да хващат небето -
значи да се пръждосват,
да си отиват вкъщи,
да сe омитат срочно.

Отпуска да си вземат!
Да си починат през август!


Вижте сега, дъждовете,
няма да ми отказвате!

Пращам ви на Малдивите,
вървете на Бора-Бора!

Аз ще ви чакам наесен.

Вярна ви, тукашна:

Дора


  юли 2018 г

   


Тагове:   лято,   хумор,   стихотворение,   дъжд,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tonsun - Много свежо! Направо си ги пре...
16.11.2022 15:32
Много свежо!
Направо си ги представих визуално тия дъждове:))) Ако бях художник, щях да ги на рисувам сивкавосини, слаби, високи, с дълги коси покриващи лицата им, облечени в синкавосиви дълги до петите шлифери младежи..
Адмирации, marrta!
цитирай
2. donchevav - Да де, през юли, а сега, през ноем...
16.11.2022 21:43
Да де, през юли, а сега, през ноември, плачем за дъжд. Опитвам се днес да обръщам в градината с правата лопата, че то и време не остана, есента си отиде. Не и не - кирпич. Хеле по вечеря се появиха тук-там по небето някои от твоите приятели - точно както си ги описала: дългополи, дълговрати и сиви, сиви, чак черни. А дано!
Много ми хареса! Благодаря ти, Марти! Прегръдка!
цитирай
3. marrta - tonsun - благодаря!
16.11.2022 22:06
добра визуализация - такива са дългучи, прегърбени, с влажни коси зад ушите и дълги пръсти на ръцете, с татуировки на дъги по вратовете, някои по челата, сивкави меки шапки, шлифери, якета и никакви чадъри...може би цигара в някоя дъждовна шепа, но мокра и угасена/ много им бях набрала тогава :)
цитирай
4. marrta - привет, Вени!
17.11.2022 09:28
Такова е - все не ни стига дъжд, или ни е вповече, все слънцето ни заслепява или не ни достига...А всъщност ни се дава щедро, с божии шепи - такава красота е! А дъждът се е шлял тази заран, по стъпките му бях досега :)
Едно стихотворение на Живка Василева, която намирам сродна душа и перо от години.

Вероятности


вероятно съм си загубила главата
тази ми е голяма
звъни нощем без предупреждение
пълни се бързо с всевъзможни отпадъци
от думи фрази изречения стихотворения
цели книги
и разни вълнения
неРадини
не подлежи на прочистване
само да го помисля
почва да рони бели коси
и да ме заплашва
че ще ме остави вкъщи
и ще тръгне да скита
където и видят очите
докато все още гледат
искам си старата
онази
дето ми беше по мярка
когато
дюлята беше по-висока от мен
и фенерите и светеха цяла есен
дъждът не ме спъваше
а момчето от задния чин
тихичко ми придърпваше плитката
да си наглася с нея
хайдушки мустаци
аз се сърдех
той правеше невъзможни муцуни
и всички се смеехме
пръстите ни
вечно мастилени
грабеха пролети есени
зими и червенокоси лета
стриваха ги на прах
за да подушим времето
сегашното
прекалено силно вони на газ
или на липсата му
дали да пробвам
да се премеря пак с дюлята
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1772311
Постинги: 577
Коментари: 3437
Гласове: 11647
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930