Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2023 11:14 - Ода за джоба ( OMNIA MEA MECUM PORTO.)
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3969 Коментари: 8 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Не знам за вас, но аз не мога
днес да не възпея джоба.
Твърдо съм се убедила -
джобът е голяма сила!
Дрехи щом ще пазарувам,
без джобове не купувам!
Щом е дрехата без джоб,
сложен и е знака "Стоп!" -
и красива да е, здрава,
щом без джоб е, тя не става!

Струва ми се недовършена,
работата и е свършена!

Джобовете са предимство!
Може цяло домакинство
в джобовете на сукмана
да си проведе събрание...
Почвам вкъщи да прибирам -
вещи хиляди намирам,
и къде ли ще ги сложа,
ако нямам джобно ложе -
щипки, фиби, химикалки,
орехи, капачки малки,
разни листчета, флакони,
копчета, дори бонбони,
дъвки, гривнички и миди,
обеци, чорапи, СиДи -
джобовете са големи
цял чувал неща поемат!

Двата джоба на палтото
барам -
захар, фиш от тото,
а намират се дори
и забравени пари!

Толкова да съм щастлива,
щом във джоба си намирам
левче,
даже десет лева -
ще се поразглези Беба!

Скоро в джоба си разнасях
кокалчета във торбичка -
да нахраня на площада
двете улични душички.

И изобщо - забравете,
че без джоб ще е живот,
всичко мое нося с себе си -
как ще стане туй без джоб?

Джобовете са удобство,
джобовете - превъзходство!
Важно, със ръцете в джоба -
тази поза аз я мога!

( Де си денете ръцете?
В джобовете ги сложете!)

Мисля си, че джобовете
са ни право от небето -
като огъня, жената,
вятъра, дъжда, луната...
Толкова необходими,
толкоз незабележими,
анонимни, невъзпети -
поправете се, поети,
и отдайте им дължимото
на джобовете безименни!



Гласувай:
14



1. nadagr - Възхитителна!
20.02.2023 12:10
И направо умилителна!

Очарованието на малките и незабележими наглед неща е видно само за поет.
Браво!
цитирай
2. syrmaepon - И наистина - къде да си денем ръцете 2 )))
20.02.2023 12:23
Преди да сложа очила използвах джобовете вместо дамска чанта, но сега....при това два чифта )) (
цитирай
3. marrta - nadagr - благодаря, Нада :)
21.02.2023 09:19
Старичка ода, която вчера поотупах от праха и свързах с латинската сентенция - основателно и дълбокоджобно! :)
цитирай
4. marrta - syrmaepon - еммм, лесна работа е с джобовете
21.02.2023 09:46
за мен - гениално човешко откритие...преди време писах за чантата, сега и на мен ми се налага да слагам очила, вече съвсем присвивам очи, за да чета, но нямам навик...трудна работа :(
цитирай
5. donchevav - Като си говорим за сентенции. . . Si ...
21.02.2023 16:56
Като си говорим за сентенции...

Si vox est – canta!
Ако имаш глас - пей!

Гласът ти, Доре, е ясен и чист, оживяващ, омъдряващ всичко, до което се докосне. Пей, любима приятелко, с възхита те слушаме!
Прегръдка!
цитирай
6. katan - :)))
21.02.2023 20:01
Джоб, чанта, пиленца, жирафче, Палечка, Малкия принц..., все хубаво, прекрасно се получава!
Всичко е с чувство и с душа сътворено!
Прекрасна си, Доре!

цитирай
7. shveik5 - И гледай дрехата да има и малък джоб, който да е голям.
21.02.2023 23:28
Може, може, както твърдеше един луд в Швейк , че вътре в земното кълбо имало още едно кълбо, което било по-голямо от външното. Та, ако не да го ползваш често да слагаш всеки, който заслужава в малкия си джоб, то поне за респект и да е от вънка -да се вижда. Като един вид предупредителен надпис- Спазвай дистанцията!
цитирай
8. marrta - donchevav - глас меден, загорски :))))
22.02.2023 20:14
Тежко и горко на околните с тази гласовита, талантлива, разномуза, разхвърляна до небето, особа! Разпиляна Блейкова - имам един такъв близък персонаж...Благодаря за окуражаването, Вени, мен много на ми трябва - добре, че Вселената ми набива спирачките всеки път като прекаля :)
цитирай
9. marrta - katan - :)))
22.02.2023 20:18
Добре, че сте тъй мили, любезни и търпеливи люде - не всички де, но конкретно няколкото добри ми блогъри, които са в течение със заниманията ми и са така снизходителни към всякаквите ми опити да творя. Благодаря, Кате! Вярвам, че личи чувството в изкуството :)
цитирай
10. marrta - shveik5 - ще гледам! :)
22.02.2023 20:26
Падам си аз по всякакви джобове и джобета, вътрешни и скришни също! Малък голям джоб е добре да си има човек...ти се сещаш за Швейк, аз пък за бай Ганьо - "Бай Ганьо беше в стаята. Той искаше да прикрие занятието си, но не успя и аз забележих, че пришиваше един нов джеб на вътрешната страна на антерията си. Той, опитен човек, носеше си и лятно време антерийка под френските дрехи: "Зиме хляб носи, лете дрехи носи" - казват старите хора; тъй прави и бай Ганьо.

- Седнах да се позакърпя малко - каза той сконфузено.

- Ти някакъв джеб си пришиваш, трябва да си ударил нещо от розовото масло - подзех аз шеговито.

- Кой, аз? Янлъш си! Защо ми е тук джеб? Джебове мноо-го, само пари да има. Няма джеб, няма нищо, ами беше се поразпрала малко дрешката ми, та турих едно парцалче... Ти де беше? На разходка ли? Добре си направил."

:))) мхммм, бай Ганя в джеба си не мож сложиш, той не е просто от стара коза яре, от стара лисица е! ')))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1755858
Постинги: 575
Коментари: 3433
Гласове: 11583
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031