Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2016 21:40 - Лятно по вятъра
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1404 Коментари: 9 Гласове:
16

Последна промяна: 08.09.2016 08:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 С времето губя материален интерес към света. Все по малко ме вълнуват новини, събития, клюки, хора... Вълнува ме морето с вълните си, вълнуват ме облаците с високите си бели памукови кули, вълнуват ме дърветата с единствените корони пред които свеждам глава,  вълнуват ме тревите, разлюляни от вятър сред поляните, вълнува ме пътят. Притегля ме сутрин слънцето.  Сграбчва ме. Похищава ме. Изцежда ме слънцето. Запокитва ме в ленивия следобед сред ленени бели измалели мисли.    Дърпа ме вятърът. Завърта ме, завява, отвлича ме вятърът и ме носи, докато му омръзне и ме зареже никъде.
Дъждът ме размеква... заради калта, разкалва ме, размива,
 разприда ме до нишка и буква, заприда ме с чисто име и ме предава понякога на сълзите.   Вълнува ме целият този летен летящ нанякъде свят   вятъра на лятната сянка който обикаля пладнето изниква като че ли от нищото   и е бял като шала ми който краде и отнася
към слънцето
над короните между облаците   



Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. shveik5 - Земята ни е достатъчно голяма,
08.09.2016 01:20
за да се почувстваме достатъчно малки, но пък затова –достатъчно свободни и волни в този летящ на някъде свят като бял шал. Поздрави за настроението, което пръскаш!
цитирай
2. donchevav - И аз така, Марти! Но не мога да го кажа ...
08.09.2016 11:18
И аз така, Марти! Но не мога да го кажа така хубаво като тебе! Благодаря ти! Мисля, че вчера съзрях по вълните да плува бял шал, сред чайки и гларуси - твоят ли беше? А вятърът даже по пладне е силен - гони лятото в дюните, то малко подсмърча, но още е тук, още е с нас, още малко...
Прегръдка, мила Марти! Чудесно настроение създаваш с обичливите си постинги! Обично и щастливо да ти е!
цитирай
3. elineli - Любима си ми,
08.09.2016 19:12
защото ме изричаш ***
цитирай
4. marrta - shveik5 - голяма е
11.09.2016 09:32
и прекрасна, извън, навън...колкото повече съм сред дърветата и тревите, толкова повече се отдалечавам от хората ..има едно стихотворение на Андрей Германов, което ми е съвсем по мярка

Отдалечаване
Андрей Германов


Когато много силно те боли,
недей посяга да мъстиш:
омразата изпепелява онзи,
който мрази.
Когато много силно те боли –
отдалечавай се!
Отдалечавай се
през времето – от дребното,
от близкото, от болката, от писъка –
нали след десет хиляди години
в голямото безсмислие на Космоса,
сред здрача на Великата Прохлада
ще бъде все едно дали сте се целунали,
прашинки две, докоснати в безкрая,
нали ще бъде все едно
дали те е боляло?

Отдалечавай се. Потъвай в своето.
Със живата вода на свойта сила
Напръскай живата си рана.
И любопитните да видят после там,
където е ударила стрелата,
как светят бистри капки златен клей.
И тъй, додето
златен
станеш
цял.

цитирай
5. marrta - donchevav - ехх, Вени...
11.09.2016 09:46
на морето - блажена :) Не знам, понякога си мисля - не са нужни думи, но не сме дорасли, не сме еднакво чуващи и виждащи ( хем да си пораснал, хем да си дете, това е - да не си забравил нищо) Прегръдки на теб, на морето и дюните, на вятъра :)
цитирай
6. marrta - elineli - :)
11.09.2016 09:48
НебЕли - затова сме съседки по тераса ;)
цитирай
7. silwiqna - Поздрав!
12.09.2016 21:57
"Отдалечаване" -то, ми хареса!!
цитирай
8. shveik5 - Ако случаят го налага,
14.09.2016 00:41
допустимо е и един друг вид отдалечаване, за него говори името на една кръчма - „Скарат ли ти се в къщи, ела пак!”. Само че се иска повече решителност:))
цитирай
9. marrta - silwiqna, shveik5 - поздрав с още едно стихотворение, което ме озари преди минути :)
22.09.2016 17:03
СВЕТЛИНИ
Телата ни са осветителни... И никога
не е възможно друго електричество.
Щракни ключето... Нека разрушително
да те наричам матово величество.
Аз те наричам винаги разсъмнато...
Наричам те запалено и ярко.
Косата ти навсякъде е плъзнала
и ми напомня бебе във кошарка.
Аз те завивам само с мои книги.
Не ги чети – накъсай ги на ленти.
Ако не можеш да извикаш стига,
пусни мига – да оцвети момента.
Ела едва... Едва поискай всичко.
Поискай рими – голи и протяжни.
Аз те обичам винаги на срички.
И те деля на много и на влажно.
Не те деля – събирам ти зърната.
Не ти говоря – само ти говоря.
И ми тежиш, защото светлината
престава да е някаква опора.
Защото светлината крие бръчки,
ти продължаваш да не ме познаваш.
Аз нямам име, но сега се връщам
и пръстите ми върху теб изгряват.
След десет дена и след десет нощи
ръцете ни ще ослепеят малко.
Не ме запомняй – забрави ме още.
Вземи една отчаяна запалка
и запали каквото ще се пали.
Сега е цяло и е упоено.
Ако е рано – нека е едва ли.
Ако е късно – да е осветено.


Николай Милчев
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1766140
Постинги: 577
Коментари: 3437
Гласове: 11635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930