Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2015 09:09 - Влак за небето
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2906 Коментари: 10 Гласове:
13

Последна промяна: 09.09.2015 11:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    Синият влак композиран накрая - олющен, един такъв... никакъв. Търся табела, за къде е не зная... Ето! Пише: "За небето отлита".   Пише си ясно. Но аз се помайвам. Може да е зрителна халюцинация. Mоже просто да ми се иска - отчаяно. Може да е надраскано от хлапаци.   Може - не може... Я скачай във влака! Всичко в него редовно изглежда. Мръсничко, занемарено, зацапано, значи и да пътува има надежда.   Значи има шанс да е влакът реален! Чакам свирката и съм изтръпнала. Чак главата ми запулсира банално, а сърцето ми просто ще хвръкне.   После оглеждам се - пусто е, празно... Двама старци в купето в средата, с очилата, с бастуните, с таблата, хвърлят зар и си гледат играта.   Двама влюбени в купето последно, ръцете си вплели до бяло, до болка, само в очите дълбоко се гледат. Бяхме ли двамата с теб... толкова?   Началник гарата стои на перона, вече бузите си надува...Виждам те!  Тичаш към влака през релсите- спомени, мяташ се в последния миг. Свири...   ...Потегляме. Трябва, трябва дъх да поема, гледам как приближаваш към мен. Трябва, трябва в ръце да се взема, не зная къде съм. Нощ ли е? Ден?   Този влак, аз си знаех, за нас е. Само нас той е чакал във времето. Това пътуване ще е моето щастие - ти и аз, без житейското бреме.   Надникни във очите ми, сменят се - облаци, слънце, комети, звезди.  Тръгваме! Литваме, литнахме, смеем се- безгрижен смехът ни ефира сребри.    Ние сме, двамата с тебе сме, истински. Този влак към небето е наш. Този влак аз ли си го измислих? Някакво бягство, миражен шантаж?   Не искам да зная, да мисля не искам. Черните релси се втурват в небето, само ръцете ти силно съм стиснала Само как бие, ще се пръсне сърцето!   Пушек се вие, птици прелитат, облаци плъзгат се цветни и бели. Нищо не казвам, нищо не питам щом към небето с теб сме поели.   Сини макове между релсите бягат, сини, сини като ризата твоя, после сини в ръцете ми лягат. Спомен от небесния влак. Моят.     На перона съм. Празно е. Рано е. Тук и сега. Обикновението на дните. Няма влак. Няма табела. Няма те. Само едничък син мак в косите ми.


*скъпо ми наивно стихотворение от 2005 г.



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. melsun - :)
09.09.2015 09:48
Разкошно е, Доре!!
Точно щях да питам сега ли си го писала и видях долу...
цитирай
2. marrta - спомних си днес за него и го редактирах:)
09.09.2015 10:00
Старо, но златно - нескромно да отбележа ;)
цитирай
3. donchevav - О, да, наистина е златно! Такъв в...
09.09.2015 11:00
О, да, наистина е златно! Такъв вихър от чувства, такова усещане за движение, за устрем нагоре - свят ми се зави...Хареса ми това завръщане в края към "обикновението на дните ни" - приземяването на мечтите само подсилва копнежа по тях и по небесните пътища на земната ни любов.
Поздравления, скъпа Марти!
Слънчев и необятно син да е денят ти! Прегръдка!
цитирай
4. stela50 - Прекрасно е, Марти...
09.09.2015 19:38
Поздрави !
цитирай
5. injir - Син мак! Фантастично!
09.09.2015 21:17
Син мак! Фантастично!
цитирай
6. paciencia - Чудесно е, Марти!
12.09.2015 11:43
Много ми хареса това мечтание за полет извън житейското бреме!
И олющеният син влак...хубавите неща са простички, даже олющени...
Хубави почивни дни, Марти! Обичам да поглеждам света през очите ти:)
цитирай
7. marrta - donchevav - луди-млади и не чак толкова години:))
12.09.2015 15:40
кара ме да се усмихвам с цялата тази задъхана наивност, девойско едно такова, бляново-забляново:)

благодаря, ВЕн!
цитирай
8. marrta - stela50 - благодаря, Таня!
12.09.2015 15:40
Поздрави!
цитирай
9. marrta - injir - сини
12.09.2015 15:41
логично ми се е виждало, щом релсите са през небето, маковете са сини!
цитирай
10. marrta - paciencia - благодаря!
12.09.2015 15:43
Да, простите неща - убежище за сложните натури...А се наусложнихме и къде, къде да се скрием...В някой стар син влак за небето:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1755226
Постинги: 575
Коментари: 3433
Гласове: 11582
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031