Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2021 22:46 - ЧОВЕКЪТ - СОВАЛКА
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 1295 Коментари: 8 Гласове:
7

Последна промяна: 23.08.2021 22:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пътувам си аз днес в трамвая, качва се жена и един скромно облечен мъж й прави място да седне. Явно, познаваха се.
- Как си, какво правиш, Стефчо? - попита жената.
- Обикалям институциите. Ей на, от социалните в общината отивам , оттам към Социалното министерство.
- Защо?
- Защото съм подал молба за социални помощи за отопление, а нямало пари. От социалните ме мотат в пощата, от пощата ме връщат в социалното и аз накрая, луднал напълно, Ленче, отивам към Социалното министерство.
-Защо не се обади по телефона? Няма да те пуснат да влезеш, долу ще ти посочат вътрешен телефон.
- Не става с телефон, Ленче. Ще викам, ще крещя. Депутатите си потвърдиха заплатите, а за нас пари няма, бедните хора.
Ленчето се огледа малко притеснено, да не го вземат за хахо нейният познат, после се наведе и тихичко му прошепна, че и тя слиза на същата спирка и нещо ще му каже като слязат.
Досетих се, че искаше да го успокои. Явно Стефчо не беше на себе си и тя с женска интуиция се бе досетила, че нищо друго няма да стане, освен да го изгонят.
Да го вземат за смахнат, а той не беше.
Стана ми жал за човека. Очевидно беше нуждаещ се и се бе шашнал не на шега.
- А иначе как си, ми кажи, освен този проблем?
- Как, Ленче? Пенсия малка, тичам насам - натам, който се нуждае, помагам, поправям, знаеш, да капне някой лев. Ама то нищо не е, ще студувам, Ленче. Плаша се, да знаеш. Нема такъв народ да трае, Ленче. Нема като нас, да знаеш, душо.
И той разпери ръце.
- Народ такъв има, ама нема такава държава, Стефчо.
Дойде моята спирка. Слязох.
Каквото и да чуя повече, то нямаше да е от значение.

23 август 2021г., София
Росица КОПУКОВА



Гласувай:
7



1. rosiela - ЧОВЕКЪТ - СОВАЛКА
23.08.2021 22:46

Пътувам си аз днес в трамвая, качва се жена и един скромно облечен мъж й прави място да седне. Явно, познаваха се.
- Как си, какво правиш, Стефчо? - попита жената.
- Обикалям институциите. Ей на, от социалните в общината отивам , оттам към Социалното министерство.
- Защо?
- Защото съм подал молба за социални помощи за отопление, а нямало пари. От социалните ме мотат в пощата, от пощата ме връщат в социалното и аз накрая, луднал напълно, Ленче, отивам към Социалното министерство.
-Защо не се обади по телефона? Няма да те пуснат да влезеш, долу ще ти посочат вътрешен телефон.
- Не става с телефон, Ленче. Ще викам, ще крещя. Депутатите си потвърдиха заплатите, а за нас пари няма, бедните хора.
Ленчето се огледа малко притеснено, да не го вземат за хахо нейният познат, после се наведе и тихичко му прошепна, че и тя слиза на същата спирка и нещо ще му каже като слязат.
Досетих се, че искаше да го успокои. Явно Стефчо не беше на себе си и тя с женска интуиция се бе досетила, че нищо друго няма да стане, освен да го изгонят.
Да го вземат за смахнат, а той не беше.
Стана ми жал за човека. Очевидно беше нуждаещ се и се бе шашнал не на шега.
- А иначе как си, ми кажи, освен този проблем?
- Как, Ленче? Пенсия малка, тичам насам - натам, който се нуждае, помагам, поправям, знаеш, да капне някой лев. Ама то нищо не е, ще студувам, Ленче. Плаша се, да знаеш. Нема такъв народ да трае, Ленче. Нема като нас, да знаеш, душо.
И той разпери ръце.
- Народ такъв има, ама нема такава държава, Стефчо.
Дойде моята спирка. Слязох.
Каквото и да чуя повече, то нямаше да е от значение.

23 август 2021г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
2. missana - На пръв поглед ежедневна история, но ти си я разказала толкова убедително, Роси, че все едно присъствах на тази случка
23.08.2021 22:54
в трамвая и аз. Горкият отруден и отчаян средностатистически българин. Навремето великият Йовков ни натъжаваше с разкази като "Другоселец" и се просълзявахме от умиление за горкото конче. Днес в ролята на това агонизиращо конче са стотици хиляди българи, а няма кой да напише разказ за тях. Чест ти прави, че ти си се заела с това благородно дело, Роси. Имаш мисия общочовешка и родолюбива!
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
23.08.2021 23:17
ЩЕ ИМА ДА ЧАКАТ ХОРИЦАТА ПАРИ РАДЕВСКИ, ДЕТО ГИ НЯМА. ЯВНО ЧОВЕКЪТ СЕ Е УСЕТИЛ ДА ПИТА НАВРЕМЕ, АМА ЯДЕЦ!
цитирай
4. missana - http://skandalno.net/%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B8-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%
23.08.2021 23:47
"Подлецът" Радев, както го нарече самият Георги Първанов /вж.линка най-горе/, заклеймявайки го с огнени думи, че е просто една жалка американска подлога. Впечатлен съм силно от оценката на Първанов за Радев:

"Корнелия Нинова и Кирил Добрев ни представиха в АБВ Румен Радев като кандидатура за президент. После с него се видяхме насаме за кратко. Разбрахме се с Нинова много коректно те да направят национален съвет да го издигнат, а
после и ние. Но...съжалявам, че ще го кажа ТОЙ ИЗЛЕЗЕ...ПОДЛЕЦ."

няма да изпълни нито едно свое обещание пред българския народ. Само безжалостно ще вдига цените!

цитирай
5. rosiela - Имаш право!
24.08.2021 09:16
Но аз го разбрах още с появяването, предполагам и ти.
цитирай
6. missana - Да, ние сме го разбрали, Роси,
24.08.2021 20:00
но мнозина не са и горко ще се каят за това.
цитирай
7. planinitenabulgaria - Радев ако бъде избран за още един мандат ще направи същото за България,
25.08.2021 11:48
което Бабрак Кармал за Афганистан.
цитирай
8. rosiela - Коста,
25.08.2021 13:45
не думай.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6670678
Постинги: 5067
Коментари: 24024
Гласове: 9809
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930