Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03 21:18 - Българинът- славен( пулхер) воин
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1719 Коментари: 32 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да, тези славни войни са се появили, според съвременни на тях  историци, след пети век и хвърлили в ужас света! Били непобедими с конницата си! Дошли с името си, Булгер, от днешен Афганистан, означаващо на местния език чужденец!
Булгер- Пулхер? Повод за размисъл!.
Били са чужди и за местните в Афганистан! Считали ги за божествени!Явно  след като са чужденци, са свързани с Александър Велики!
Доказателства?
Не се чувстват чужди в Европа, в която са дошли, говорят език, близък  до местния!

Че са славни войни, доказват го със създаване на собствена държава под носа на ИРИ! Държава, в продължение на близо три века измежду първите три в Европа!
Държава, с която и ИРИ се съобразява и когато не го прави, яде полагащия и се бой!
Да се освести!

И се стига до върховете във военното дело, Крум Страшни, Симеон Велики и....Йоаниций  Хубавий!
С Крум и Карл Велики няма желание да воюва!   Търси споразумение! Симеон нанася най жестокото поражение на ИРИ при Анхиало!

А Йоаниций- той разгромява считаните за непобедими френски рицари и папата е принуден да го моли, да освободи пленения от него техен император!
След ликвидирането на държавата ни следва няколко вековно затишие.

За  пръв път вниманието Български войни привличат вниманието при освобождението на Гърция!
  Корпусът на генерал Иван Липранди! За тях  генералът казва, че войниците му са най- добрите на Балканите!

Следва Нишкото въстание, най- голямото в историята на Османската империя!  Отчитано в сръбската преса, като Българското!

В корпуса на Гарибалди, борещ се за обединение на Италия, участват около хиляда Българи! Те му са любимци и по тази линия Гарибалди е един от най- големите защитници на България!

Българите привличат с героизма си вниманието на Европа през Априлското въстание! За пръв път тя скача в тяхна защита!

Опълчението! Чуждестранни кореспонденти първоначално се отнесли с присмех към него?  Що за войска е?
Но после запълнили западните вестници с дописките си за героизма му на Шипка! Сравним само с този но спартанците на Термопилите!

Героизмът си Българският воин проявява и няколко години след освобождението, когато младата ни армия на капитаните побеждава безусловно армията на сръбските генерали!? Считана във военните прогнози за сигурен победител!?

И идват трите войни, чиято цел е само национално обединение, нищо друго!
Там имаме само една загубена битка, тази при пробива на Добро поле! И трябва да се отбележи, че Плевенската дивизия на ген! Вазов се е заела да го запуши, но получила заповед да се оттегли!?

Българите  в тези войни доказали, че са заслужили  напълно прозвището прусаците на Балканите!
А то е дадено във връзка с Лозенградската и Одринската крепости, които са превзели!
Строени от германски инженери!
При завършването им , били попитани, наистина ли са непревземаеми? Никой ли не може да ги превземе?
След кратко съвещание,  те казали , че само прусаци могат
да ги превземат, но след шестмесечна обсада!
А Българите ги превзели за броени дни!

ВЕЛИК Е НАШИЯТ ВОЙНИК!



Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
25.03 21:31
Велика песен, създадена от войник за войниците ни.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
25.03 21:41
kvg55 написа:
Велика песен, създадена от войник за войниците ни.


Велика е!
Още звучи в ушите ми гласът на дядо ми, бил десет години войник, който сутрин ставаше и пееше нея и другата за разбойниците- съюзници!
цитирай
3. 4u4ulana - Велик е нашият войник до 1944. След ...
25.03 22:14
Велик е нашият войник до 1944.След тая дата той не е наш, а на Варшавския договор и СССР.
цитирай
4. parisinfo - Имаш предвид за УКРАИНСКИТЕ 12 РАЗБОЙНИЦИ на ГНУСНИЯ ЕВРЕИН КУДЕЯР?!?
25.03 23:43
Жило двенадцать разбойников, Жил атаман Кудеяр. Много разбойники пролили. Крови честной христиан!

leonleonovpom2 написа:
kvg55 написа:
Велика песен, създадена от войник за войниците ни.


Велика е!
Още звучи в ушите ми гласът на дядо ми, бил десет години войник, който сутрин ставаше и пееше нея и другата за разбойниците- съюзници!

цитирай
5. leonleonovpom2 - Велик е нашият войник до 1944. След ...
25.03 23:57
4u4ulana написа:
Велик е нашият войник до 1944.След тая дата той не е наш, а на Варшавския договор и СССР.


Е, едни бяха във Варшавския пакт, ДРУГИ- в НАТО!
Така беше разделен света
Лошото сега е, че макар да сме в НАТО, реално нямаме армия
Не, че е голям келепир имането на армия, но, каква държава е тази, която я няма!?
А мъж и този, който е служил войник!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, парижки приятелю!
26.03 00:03
parisinfo написа:
Жило двенадцать разбойников, Жил атаман Кудеяр. Много разбойники пролили. Крови честной христиан!

leonleonovpom2 написа:
kvg55 написа:
Велика песен, създадена от войник за войниците ни.


Велика е!
Още звучи в ушите ми гласът на дядо ми, бил десет години войник, който сутрин ставаше и пееше нея и другата за разбойниците- съюзници!



Не, за разбойниците , дядо ми имаше предвид сърби и гърци!
Уж съюзници, а са ни ограбили като разбойници!?
И на други подлости е бил свидетел!
Лека нощ!
цитирай
7. samvoin - Чел ли си Ганчо Ценов, а и самия Ге...
26.03 11:39
Чел ли си Ганчо Ценов, а и самия Георги Раковски?
цитирай
8. samvoin - Велик е нашият войник до 1944. След ...
26.03 11:40
leonleonovpom2 написа:
4u4ulana написа:
Велик е нашият войник до 1944.След тая дата той не е наш, а на Варшавския договор и СССР.


Е, едни бяха във Варшавския пакт, ДРУГИ- в НАТО!
Така беше разделен света
Лошото сега е, че макар да сме в НАТО, реално нямаме армия
Не, че е голям келепир имането на армия, но, каква държава е тази, която я няма!?
А мъж и този, който е служил войник!
А самия СССР се оказа един слуга, роб и пушечно месо на "Албиона" и СИНЕДРИОНА...Сега пък сме вече официална част от СССР-2, ако на предишния бяхме само васал...
цитирай
9. samvoin - Велик е нашият войник до 1944. След ...
26.03 11:46
4u4ulana написа:
Велик е нашият войник до 1944.След тая дата той не е наш, а на Варшавския договор и СССР.
България, официално се себеотказа от съществуването си като държава, обявена на 22 септември 1908-а (Макар с всички критични бележки към някои страни от вътрешната и уредба и организация..), именно на 5-и септември 1944-а, когато ВОЙСКИТЕ И БЯХА ПАРАЛИЗИРАНИ ДА ИЗПЪЛНЯТ СВОЯТ ДЪЛГ И СВОЯТА КЛЕТВА в случай на обявена ВОЙНА И НАШЕСТВЕНИК-ЧЕРВЕН АНТИХРИСТ, а формално прекрати и заличи съществуването си на 1-и януари 2007-а...
Това трябва да се повтаря непрестанно...
Е аз бих отишъл по-далеч и бих казал, че фактически процеса започва с отравянето на Царя, предизвиканата конституционна криза (Защо Царя не се обяви за самодържавен монарх в края на 30-е, това незная, а му трябваше да възстановява, макар и ограничен парламентаризъм?...) и особено първия официално ПОРАЖЕНСКИ КАБИНЕТ на Багрянов... И неговите действия... За които късничко си плати при кулминацията, техно следствие де...
Оттук насетне не можем да говорим май за никаква "България", а за имитация на такава до едно време, а вече липсва и имитация, но все пак има администрация-паразит и кърлеж без държава?!...
Последен шанс имаме с плана за преврат на здравите сили от лятото на 1944-а, провален от генерал Кочо Стоянов, според статия на доктор Стефан Маринов в органа на "БНФ" от 60-е от която съм чувал само цитати, но не можах при всичките си усилия да я намеря в цялостен вид...
В този заговор участват общо взето силите от формата на така нареченото Виенско правителство...Главни идейни вдъхновители са ратниците.
цитирай
10. samvoin - Плана общо взето е бил генерал Ст...
26.03 11:50
Плана общо взето е бил генерал Стоянов да вдигне македонския корпус на БА и щурмува и загради София, властта да се измете и установи военен ред, като се подготви армията за тотално превантивно настъпление срещу червеноармейците на Дунав и Черно море.
Аритметиката е била направена, че имаме достатъчен ресурс да разгромим, отблъснем и заставим да ни заобиколи, евентуалното готвено вече съветско настъпление и поне да преговаряме при по-изгодни условия за мир или капитулация, а може и сепаративен мир с отделни съюзници, по образ и подобие на финландците или в комплект с тях или отделно...
Така щяхме да дадем шанс на германските съюзници да спечелят време и окажат по-дълга поне съпротива на червения антихрист, което за нас щеше да създаде изгодна почва за преговори, поне...
По-късните успехи на вече деморализираната, разединена и обезглавявана откъм команден състав, наша армия срещу довчерашния наш лоялен и коректен съюзник и то с негово оръжие и кадри, показва като пример, дали не е било възможно да отблъснем червеноармейците и ги заставим да ни заобиколят, а май пример беше даден и с генералколевите успехи срещу непобедимите действително до момента казаци...
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Христо!
26.03 13:33
Имал съм късмета да общувам с близък човек, участник в тези войни!
Говореше за героизма и професионализма на нашите войници!
Писал съм много по въпроса в блога, няма да го повтарям , освен ако не пожелаеш, да го прочетеш?
цитирай
12. leonleonovpom2 - Към коментар 11
26.03 18:10
Христо, това е утопия и слава богу, че не й е даден ход!
Германците се изтеглят от България, спазващи подписания с цар Борис договор, да не водят бойни действия на наша територи Добре, че не са обърнали внимание на партизански нападения!
Знаеш ли какво щеше да стане, ако бяхме оказали съпротива?
България нямаше да я има на картата днес!
Англия е съюзник на СССР, щеше да влезе от Гърция, независимо, че България е съветска зона
Това са утопии, че ще минем в другия лагер по този начин!
Щели сме да бъдем пак на подсъдимата скамейка, страната ни да е срутена и този път Русия и тя да е срещу нас
Пред нас англичаните ще удовлетворят исканията на сърби и гърци за земи
И никой е нямало да ни защити!
Хипотетично е наистина, но аз виждам България върната в територията преди Съединението
Слава богу, че не се е стигнало дотам!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей отново!
26.03 18:33
Все пак, това са сметки без кръчмаря
Тримата велики са единни в него момент, докато Рузвелт е жив!
България е включена в Съветската зона и нито Рузвелт, нито Чърчил ще се опитат да нарушат това споразумение ! Последствията ще отнесем ние!
Добре, че разумът е надделял, печеливша е щяла да е Гърция! Да осъществи искането си от Ньой за Родопите, тракийската низина и Черноморието!
Тогава американския президент Ендрю Уилсън ни е спасил, но този път, при такова развитие, всички са щели да са срещу нас Ние не сме се противопоставили само на СССР, а и на цялата коалиция
А баща ми, като войник е участвал във Втората фаза на войната и ми е разплавял какви войници са немци и руснаци!
За четири години нямат равни на себе си!
Щели са да ни размажат, ние нямаме военен опит, не сме можели една атака да организираме, руснаци са ни помагали в Унгария!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Допълнителен коментар
27.03 07:33
Христо, беше ме питал, чел ли съм Ганчо Ценов, в коментар ? Одобрих го, но нямах възможност да отговоря тогава , а и не обърнах внимание, къде е адресиран И , след това, не го открих!
Чел съм го, разбира се!
Не с всичко съм съгласен, но метода му на работа одобрявам!
Извлича се всякаква информация и на база сравняване, се правят изводи
Един от тях беше, че славяните на Аспарух са заварили тук Българи?! А историческата догма твърди обратното?
Такава взаимозаменяемост в математиката говори за еднаквост Има и други паралели
Е, не беше трудна за доказване, в постинги съм го изложил!
Но , продължителното налагане на догмата я е бетонирало! Не се разбива лесно, въпреки крещящите доказателства!
цитирай
15. samvoin - Не съм съгласен с казаното по-горе ...
27.03 08:35
Не съм съгласен с казаното по-горе за нашата армия от онова време.
Достатъчно е да погледнем военния парад, останал в историята като "Луковмарш" от 1937-а, достатъчно е да видим "царските" военни маневри от Попово...
А стига да чуем и едно интервю на маршал Язов-последния маршал на СССР и последния съветски военен министър, участник в опита за преврат срещу Горбачов, какво каза в предаването на украинския блогър Дмитрий Гордон за нашите войски, следени щателно от съветското военно разузнаване.
От думите на маршала излиза, че СССР са треперили да не се включим като румънците във войната на страната на Вермахта...
Армията на Царство България е проучвана като една от сериозните заплахи в Оста. Поне аз стигам до този извод.
А смятам, че можеше да не попадаме в ничия окупационна воля при правилните пълководци, водачи, а може би и дипломати, които също нямат инициативата, но може би след обявената ни война, дипломацията трябваше да дойде след показана сила и готовност от наша страна да се съпротивляваме.
Отново ще дам баналния пример с Финландия, а донякъде и с Япония, Унгария, Словакия, че и Румъния...
С какво някоя от посочените, пострада повече от нас?
Финландия не беше окупирана от никого и до 1995-а, когато се самолиши сама от суверенитета си, беше напълно суверенна и неутрална страна... Елита и не беше пипнат, но сега вече се оказа покварен и купен...
цитирай
16. samvoin - Дори през ПСВ по оценки на генерал ...
27.03 08:43
Дори през ПСВ по оценки на генерал Вазов в "Животописни бележки" и мисля и на генерал Тошев в "Победени без да бъдем бити" сме имали стоящи непипнати части, с които е можело при тяхно подкрепление да контранастъпим към Дойран или извършим едно безконечно настъпление и наш ПРОБИВ, дори след Пробива на Добро поле... Уж фатален за развоя на събитията, а е можело да "запушим" и самия въпросен пробив...
Нека напомним, че на Северния фронт, България е тотален победител, щурмува Букурещ, марширува победоносно и има напълно капитулирал враг в лицето на Румъния, а от 1918-а след Брест-Литовск и в лицето на Царска Русия, подведена и захвърлена от своите "съюзници"... Употребена...Деморализирана.
Тези части, макар и вече без славния генерал Колев, къде са и защо са оставени да си почиват и да се шляят, а не са изпратени на Дойран да затворим в "чувал" англичани и гърци или в "котел" за което малко не са ни достигнали силите и да ги свършим или настъплението да продължи да последен дъх? Да изгорим и изпепелим всичко гръцко до Атина и не оставим един жив, като тях при втората Балканска подла война срещу нас, а и англосаксите, щадяни от генерал Вазов по техни признания?
Тия не трябваше и в плен да ги вземаме, а да ги свършваме на място, заедно с цивилните що дръстят този грозен език като отговор на това, че отдавна са стъпкали всякакви правила за водене на война, чест и морал...
При котрапробив, дори да не победяхме при цялостна деморализация на съюзя, щяхме като една Турция да излезем далеч по-достойно, а не с толкова отнети земи и такива репарации и смачкана армия и въоръжение след най-многобройни славни победи и два капитулирали първи противника от онази страна в голяма степен по наша заслуга.
Генерал Вазов е оставен в застой край Дойран с месеци и въпреки това се справя блестящо, но няма сили да продължи настъплението и ликвидира тотално мощно въоръжените вражески позиции с английска артилерия... Така както на Север направи генерал Колев с казашката конница...

цитирай
17. samvoin - Разбира се ако я нямаше и пладняр...
27.03 08:52
Разбира се ако я нямаше и пладнярската деморализация на армията, особено след пускането на Стамболийски и Даскалов от Фердинанд. Тук вече можем да разсъждаваме, няма ли вина в този смисъл за провала ни...
Масонските и еврейски подлости след Балфурската декларация (Знаем от няколко източника, кому е поверено военното разузнаване... На едно невоюващо, но печелещо активно племе, масово налазило ни откъм Русия, племе-секта по-точно, невземало умишлено наше поданство и масово немобилизирало се и какъв е обрата в поведението му по всички фронтове след горепосочената декларация и сриването на Царска Русия, съвсем "случайно"... ) и определеното нечуване на гласа от "фрака" на най-славно изявилите се пълководци в тази война...
Според мен не беше зле Фердинанд, макар малко късно да ги послуша и вместо да абдикира да беше поверил на един военен съвет, поне начело на генерал Жеков, цялото политическо ръководство с тотално разпускане на парламента и забрана на партиите още тогава.
Може би нещата щяха да имат един друг обрат или поне да капитулираме по-достойно, колкото една Турция - в комплект с нея или отделно от нея.
Имали сме силите и ресурса и за партизански войни срещу нахлулите в ограбените ни територии наши съседи и това е могло да се разгледа като един "план Б"...
Справка "Петричкия инцидент" с гърците, когато земите ни са защитени от офицери-запасняци, предрешени като селяни и от нередовните части от ВМРО, но с укритото в землянките, наше въоръжение и командването на офицерите-запасняци...
Отново обаче "фрака" надделя над "пагона"... И над достойнството и честта на бойното поле и получихме и "Радомирската република", недонесла ни нищо добро...
Да, трябваше спрямо земеделеца и селянина да има друго поведение и интереса му във войната да се гарантира...
Трябваше всичко по-справедливо и умело да се преизчисли и преразпредели, като се ликвидира ширещата се спекула, че и лихварство, останки от либерастко-буржоазно-парламентаристкото разбирабе за "свобода"
цитирай
18. samvoin - Но. . . В историята знаем, няма &q...
27.03 08:54
Но... В историята знаем, няма "ако" и все пак можем задълбочено да анализираме причините и вините...За съжаление, Стамболийски изигра не ролята на "Ивайло", а по-скоро на "Иванко" в случая...
цитирай
19. samvoin - Дори 1984-а на учението "Щ...
27.03 08:59
Дори 1984-а на учението "ЩИТ", знам, че все още нашия войник "скри шапките" на целия Варшавски договор, въпреки отблъскването от понятието българска казарма сред младежта с редица толерирани извращения... Въпреки деморализацията с толкова време неводене на война...
Освен подготовката, техниката и въоръжението, по онова време все още изхода на войни и бойни действия се е решавал от духа, увереността в себе си и своите сили, пропагандата и ръководните кадри, особено средните командни ешалони в армията.
Помним какво направи увереността в себе си или безумието, ентусиазма и готовността да се мре край Чаталджа, Лозенград, Одрин, Шейново, връх Шипка, връх Ножот, Сръбско-Българската война от 1885-а... Нима военната наука, може да обясни нашите победи и устоявания тогава?...
Често всичко е въпрос на внушение... И най-паче... "СЪ НАМИ БОГЪ"... Но и ние с Него...
Да вярваме, че НИЕ НОСИМ БОГ В СЕБЕ СИ И ТОЙ Е С НАС... ЧЕ СМЕ БОЖИЯ НАРОД И ЧЕ НАШЕТО ДЕЛО Е ПРАВО!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Христо!
27.03 09:08
Не си длъжен да си съгласен!
Но аз казвам, как стоят реално нещата!
Това са утопии, да се противопоставим, първо на Германия, след това н- на Русия
Имаме450 хилядна армия, която отстъпва, освен по дух във всичко на армиите на Германия и на СССР
Първо по численост Те са с порядък по многочислени
Цар Борис се колебае, до ултиматума на Хитлер, да пусне 650 хилядната армия , чакаща на Дунав в България Нашата армия е 450 хиляди Освен по малобройна, тя е и по- лошо в оръжена Снарядите се доставят от Германия Ще ни прегазят@
Това е казал и Хитлер С разрешение или без, влизаме
И цар Борис е предприел хитър ход! Разрешил е, но с договор, с клоуза, на наша територия да няма военни действия ! НЕЩО КОЕТО германците са спазили Атакували са гърците с магарета с фенери и сугринта с авиация Ние значително им отстъпваме и в авиацията, на германците! Глупост е и да си помислим такова нещо! И за кого да то направим, за гърците ли? Да се жертваме, заради безбройните им мръсотии ли?
Че всичко лошо при нас е с техен адрес юче едно противопоставяне на германците, освен безбройни жертви, ще разруши страната!
Казах за снарядите В Унгария, на учение, снаряд се е взривил в цевта на наше оръдие при учение юбаща ми е бил свидетел
Прекратили са учението Артилеристите са загинали Дошли руски специалисти Започнали пронерка на наличните снаряди И истината лъснала На сто снаряда германците слагали по един взривяващ се в цевта За съюзниците, които се дават
Ако утре, какъвто е нашият случай, се обявят срещу тях, това да е наказанието им
Проверката показала, че такъв случай е имало и в италианската армия! Тези снаряди били открити и унищожени
Но ние, можело ли е сами да се справим?
Помисли? Как ще стрелят артилеристите, като знаят, че всеки снаряд може да се взриви!?
цитирай
21. leonleonovpom2 - Относно противопоставянето на СССР
27.03 09:26
Ге манците се изтеглят от България, спазвайки договора, да не водят военни действия на наша територия Руснаците знаят това и не ги преследват, оставят ги да се оттеглят Да не мислиш, че нямат условия германците да се противопоставят у нас?
Такава шипченска защита могат да спретнат на Стара планина, но са коректни Руснаците затова си траят!
И ние да се противопоставим на руснаците!
Прочети предния ми коментар внимателно
България е в руската зона на влияние Лично Чърчил ни е сложил в нея! Едва ли ще се наложи Англия да се намеси в помощ на СССР в случая, смешно е но гръцки андарти ще влезат и като закъсат- и англичани!
И ще стане това, което съм писал по- горе
Една година съм изпълнявал длъжност на щабен офицер в полк, наясно съм с военното дело Руски войник от окупаторите не съм виждал, но съм виждал маршал Якубовски, водещ учението, като главнокомандващ!
От около сто метра!
Виждал съм руски войници в Тлгермания, но в България, дори на учение, нито един!
Що за окупация?
Ти виждал ли си? Впрочем, смешен въпрос! Само от бебешка количка!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, отново, Христо!
27.03 09:52
Писал съм го! Освен пробива на Добро поле, нямаме загубена битка Генерал Вазов, палачът на англичани и французи се запътва да го запуши, но му нареждат да си оттегли
Както, преди това, в Балканската война- да не стреля срещу румънците?
От София идват странни заповеди!?Защо, не се коментира
А какви войници сме имали, знам от очевидец
През втората Балканска война сърбите са обградени, чака се капитулацията им
Идва примирие
Командирът на полканарежда на войниците да оставят оръжието и да обядват
Долу в ниското се вижда артилерията на сърбите Едно оръдие стреля и снарядът убива 12 души
Камандира нарежда да сложат щиковете на пушките и при такава провокация да атакуват
Звъни се от щаба на дивизията, какво става при тях
Полковникът обяснява и казва, че ще ги атакува
Нареждат му да изчака, ще има отговор!
И след малко профучава само един снаряд
Той попада в цевта на сръбско оръдие и го пръсва!
Ужасени, сърбите вдигат бели знамена!
Атаката е отменена!
цитирай
23. samvoin - Защо да се противопоставяме в сл...
28.03 00:53
Защо да се противопоставяме в случая на германците? Те са ни СЪЮЗНИК и то ЛОЯЛЕН И КОРЕКТЕН до края...
Не са окупатор и нашественик, не ни обявяват война...
Нямаме друга опция, освен съюз с тях през 41-а...
За нас щеше да е чудесно да имаше руско-немски военен съюз, но... В историята няма "ако"...
цитирай
24. samvoin - Безспорните му заслуги, вече ги ...
28.03 00:57
Безспорните му заслуги, вече ги изброих и май съм изпуснал бая, а че не е безгрешен, не е... Но нека преценим трезво, неговите лични грешки и решения и заварените, заложени в самата Търновска Конституция и КОНСТИТУЦИОННА, А НЕ САМОДЪРЖАВНА-ПОЛУПАРЛАМЕНТАРНА И ПАРТОКРАТСКА "монархия"?...
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Христо!
28.03 07:58
samvoin написа:
Защо да се противопоставяме в случая на германците? Те са ни СЪЮЗНИК и то ЛОЯЛЕН И КОРЕКТЕН до края...
Не са окупатор и нашественик, не ни обявяват война...
Нямаме друга опция, освен съюз с тях през 41-а...
За нас щеше да е чудесно да имаше руско-немски военен съюз, но... В историята няма "ако"...


Всъщност, прав си!
Криво да седим, право да съдим, по времето на този съюз ние си връщаме Южна Добруджа, независимо, че и Румъния е съюзник на Германия!
Асъюзът между СССР И Германия е фиктивен, това е ясно на френската и английската дипломация, той е отлагане във времено на войната между тях!
Затова действат мъдро Когато си поделят, според споразумението Полша, обявяват война само на Германия!
Знаят, че обявят ли война на СССР, този съюз от фиктивен, ще стане реален!
Ние сме постъпили правилно? За какво да се жертваме за Гърция? Тя ни е причинила само злини!
А договорът ни е изпипан така, че на наша територия да не се водят военни действия и това е спазено!
Единствената грешка е обявяването на война на Англия и юСАЩ! Въпреки, че е на книга само, големите не прощават подобно дразнене
Това, че през ПСВ не сме обявили война на САЩ ни е спасило, сега, въпреки участието ви в коалицията, в края на войната, на мирните преговори сме на подсъдимата скамейка!
Затова трябва да се внимава с този акт, дори и символичен да е
Не се прощава!
Но тогава сме нямали избор! Германия иска доказателство за вярност!
цитирай
26. leonleonovpom2 - здравей, отново, Христо!
28.03 08:42
00:56 - Писал съм го! Освен пробива на Добро ...

от: samvoin За постинг: Българинът- славен( пулхер) воин
leonleonovpom2 написа:
Писал съм го! Освен пробива на Добро поле, нямаме загубена битка Генерал Вазов, палачът на англичани и французи се запътва да го запуши, но му нареждат да си оттегли
Както, преди това, в Балканската война- да не стреля срещу румънците?
От София идват странни заповеди!?Защо, не се коментира
А какви войници сме имали, знам от очевидец
През втората Балканска война сърбите са обградени, чака се капитулацията им
Идва примирие
Командирът на полканарежда на войниците да оставят оръжието и да обядват
Долу в ниското се вижда артилерията на сърбите Едно оръдие стреля и снарядът убива 12 души
Камандира нарежда да сложат щиковете на пушките и при такава провокация да атакуват
Звъни се от щаба на дивизията, какво става при тях
Полковникът обяснява и казва, че ще ги атакува
Нареждат му да изчака, ще има отговор!
И след малко профучава само един снаряд
Той попада в цевта на сръбско оръдие и го пръсва!
Ужасени, сърбите вдигат бели знамена!
Атаката е отменена!
Масонски игри, сготвили победоносна България...
Военното командване по това време не е в тях, очевадно... А дали Царя е по някакъв начин или е подвеждан? Отворен въпрос...Само мога да кажа, че на "Съвети към сина", оригинал и доказателства за авторството на Фердинанд не са намерени и до днес, но писмото му до Хитлер е доказано с оригинал... Всеки да си прави изводите, може ли да имаме един и същи автор и на двата документа, все секретни уж?...

Да, загадка е, защо са дадени такива заповеди на армията, би трябвало да идват от царя, а той е доказал, че няма интерес да ги дава!?
Кой тогава?
цитирай
27. samvoin - За съжаление, нашата война срещу ...
28.03 09:30
За съжаление, нашата война срещу Англия, наистина беше символична, щото не ликвидирахме даже шпионите и у нас, а нейната, обявена още чрез готвеното пъклено дело на Гемето и постоянните, вдъхновявани гръцки провокации за още земи, въобще не беше такава, а си беше най-яростна и то на целия ни народ на чието място, трябваше да останат "картофи"... И вече мечтата им се сбъдва, ама ги няма и картофите и то без бой.
Още от османското "присъствие", показаните им мечти, реализирани винаги с чужди ръце и кървави лапи тук и пушечно месо.
Както и войната на САЩ, обявена още чрез заплахите на Донован до Царя и властта.
Да, никой не отговаря на въпроса, като Райха и СССР били "съюзници", защо Англия и Франция не влизат във война със СССР, заради Полша, а само с Райха?
Гемето с чия легация се изнесе официално от нас?
Да взривяваш отровни капсули в питейната и поливна вода на цял регион и предизвикаш масов мор, не е обявена война ли и да подкрепяш постоянно нахлуванията на Гърция в разоръжена България след Ньой и да искаш още земи и геноциди за българите?
Явно, трябваше да се "съюзим" с англичаните за сметка на още подарени земи и население за гърците и кланета?
Нали днес виждаме, какво е "съюз" с тях и има ли такова "животно" като Англия-"съюзник"? Справка: Югославия, Франция, че и Русия...
цитирай
28. samvoin - Най-хубавата Англия е мъртвата и ...
28.03 09:31
Най-хубавата Англия е мъртвата и отсъстващата... Това трябваше да е цел номер едно.
цитирай
29. samvoin - Според всички сведения и факти сме ...
28.03 17:26
Според всички сведения и факти сме могли да минем или към наш пробив на Дойран с малко подкрепление от Север ако огъня и напредъка не бяха огасени или да "запушим" на Добро поле и минем в контранстъпление с частите от Дойран и Север...
На Юг сме пред пълен успех, искало се е още малко... Не ни стига техническа мощ и жива сила.
Такъв, какъвто реализирахме на Север...
А знаем и настъплението ни към Вардар е стопирано от Макензен... Според генерал Тошев.
Третия вариант, ПАРТИЗАНСКАТА ВОЙНА... С която поне можехме сами да постигнем по-благоприятна капитулация и примирие с по-малко отнети земи и изтребано, неподготвено население като овце за заколение.
Имаме напълно ресурса за такава и то дълга, към каквато минава Турция.
До голяма степен, пораженството в тил се оказа решаващо, както при немците и отстъплението на Фердинанд и Кайзера, непослушанието на пагона пред послушанието, незнайно защо пред съмнителния "фраг"...
Ако през така наречената междусъюзническа, Фердинанд е съден, основателно или не, че прекалено слушал армията, а не министрите и дипломатите... ПСВ пък е обратното, не по-малко осъдително в случая след блестящите успехи на тогавашното ни Командване, като цяло и особено отличилите се офицери, някои посмъртно...
цитирай
30. samvoin - Обърна гръб на националните сили и ...
28.03 17:27
Обърна гръб на националните сили и пагона...
цитирай
31. samvoin - Масонски игри. . . Да, генерал Вазов ...
29.03 13:25
Масонски игри...
Да, генерал Вазов има нужда от малко подкрепление и логистика и щяхме да имаме без пресилване, ликвидация на Гърция и изхвърляне на англичаните от полуострова, каквото години след това с много повече ресурси, жива сила и трудности, реализираха Вермахта, а Италия не можа и наполовина да завоюва от тия успехи срещу гърците и то с активна-партизанска албанска помощ.
Ако му бяха предоставили на Вазов, само половината от освободените сили на Северния фронт, оставени в пълно безделие след бързите успехи срещу противниците ни там и пълната им капитулация и поразяване... А до едно време и на Запад.
Тези сили е могло да бъдат хвърлени, плюс дойранските и за запушване на Пробива на Добро поле и едно контранастъпление... Но там вече имаме и деморализацията на владайци, войнишки метежници, женски бунтове, после радомирски републики и прочие, особено след пускането на Стамболийски и Даскалов...
Според мен, това е причината за този Пробив и чисто психологическа.
А има и друга, основателна версия, освен в не особената адекватност на германското общо командване и игри и "надскачане" и там и пораженство в самата им войска още повече от в нашата, а да не говорим за австро-унгарската, където причините са хептен много, но и в облягането на военното ни контраразузнаване на евреите и тяхното преобръщане по всички фронтове след Балфурската Декларация...
Има и тука да се проучват факти...
Знаем благосклонността на Фердинанд към гонените от Русия евреи-ашкенази и хазари в навечерието на войната за която май действително трябва да го съдим ако има за какво...
цитирай
32. samvoin - А точно евреите, смъртно мразят ...
29.03 13:27
А точно евреите, смъртно мразят него и фамилията му? Като изключим част от тях, последния техен представител, май повече такъв на САВОЙСКИ?
Да се подесетя...
Имаше един меморандум в който и ненавистта на "Албиона" към цялата династия прозираше. Та остава да се замислим, как ли от присъдата срещу Кобургите, каквато е същата като срещу Романови, беше изключен само последния царувал неин представител, изведнъж и срещу какво ли? Та и ни беше върнат като премиерстващ и партиен главатар...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9360777
Постинги: 1358
Коментари: 29766
Гласове: 103284
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930