Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2016 10:55 - марш на черешите
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1864 Коментари: 9 Гласове:
5

Последна промяна: 19.05.2016 11:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Разпява се тихо черешата -
нотите и ощe зелени.
Розово-жълтите ноти
горните клони бележат -
хаотичните петолиния
отглеждат  черешово време.
Скоро ще гръмне симфония
сладостна,  тъмночервена,
триумфираща, радостна,
маршова -
около двайсетчетвъртомайска.
Иде черешово време
само по месец помайва се






Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
19.05.2016 11:09
Браво, Дорче, всичко при тебе създава настроение!
Бъди жива и здрава!
П и е р
ПС - Единственият плод, който не мога да ям с хляб, ако не е направен на сладко, е черешата.
Така прегръщам клона, че ми остават и двете ръце свободни да бера и лапам, лапам. Понякога от бързане заминават с костилките. В детството им викахме "кокички".
цитирай
2. marrta - :) Радвам се за настроението. Гледам да поддържам високо такова ;)
19.05.2016 11:16
Стихчето е от преди две седмици - стоеше си, струваше ми се недовършено. Вчера вече брах череши. Не ми е минавало през ум, че мога да ги ям с хляб :))) А ягодите?

Да, кокички - знам я тази дума. Има един разказ на ЧУдомир - страхотен е :)
цитирай
3. indi - :))
19.05.2016 11:18
Черешово време идва, да.. Един от най- възпяваните плодове.Обожавам ги и аз!
Клипчетата не мога да видя..И своите също..При мен ли е нещо не наред, незнам..
Усмихнати поздрави ! :)
цитирай
4. marrta - дойде, Стеф
19.05.2016 11:31
тук вече ги има, наравно с ягодите - застъпват се точно в тази седмица...Клипчетата не знам какво им има - при мен се виждат, Радецки марш е първото:)
цитирай
5. indi - ..явно ми иска програма..
19.05.2016 13:57
..а уж имам всички програми..А може от браузера да е..Ще питам довечера сина ми.. Усмихнато черешово да ит е! :)
цитирай
6. pvdaskalov - * 2 *
19.05.2016 20:19
marrta написа:
:) Радвам се за настроението. Гледам да поддържам високо такова ;)
Стихчето е от преди две седмици - стоеше си, струваше ми се недовършено. Вчера вече брах череши. Не ми е минавало през ум, че мога да ги ям с хляб :))) А ягодите?

Да, кокички - знам я тази дума. Има един разказ на ЧУдомир - страхотен е :)



От 1982-а година, когато бе открита Свещарската гробница, та до скоро се занимавах упорито с наука. Между другото, когато съм попадал на нещо от Чудомир, винаги ме е възторгвало. Той и В. Миков са спасили Казанлъшката гробница от разрушаване. Военните преди Девети прокопавали някаква траншея...
Диня, пъпеш, ягоди, малини, къпини и грозде се ядат с хляб и сирене. В такива случаи ям и гледам към тавана от удоволствие. Мама ме е научила. Бедни времена бяха, когато усвоявах навици. Тя ме къпеше, помня, със сапун за пране. Само главата и лицето с тоалетен сапун... Не ме е срам да разкажа това. Бил съм под 7.
Поздрави!
П и е р
цитирай
7. donchevav - И аз обичам черешовото време. На...
20.05.2016 00:26
И аз обичам черешовото време. Наредили сме в овощната градина дръвчетата по време на узряване - вече берем от деветомайката, двадесетичетвъртомайките са две - една червена и една жълта, и вече са почти готови. Имаме и черна - плодчетата са по-дребни, но много ароматни и сладки. Най-късните череши стоят до август. Разкош!

А стихчетата ти както винаги зареждат с усмивки и настроение - благодаря ти! Приятен черешобер, мила Марти! Прегръдка!
цитирай
8. marrta - Така е, Пиер,
21.05.2016 13:30
майка ми е разказвала за тези години - след 50-а - хляб и боза, хляб и халва, хляб и маслина. Нямало е всичко като сега, такова разхищение и прахосване е през последните години. Срам ме е какви сме станали :( Подбираме, не харесваме, хвърляме...Къде е Чудомир да изока?
цитирай
9. marrta - Привет, Вени! Благодаря, и на теб!
21.05.2016 13:35
И ние имахме черешова градина -голяма, и аз съм садила като дете - с татко и майка черешки - Ван. Имаше и бели, имаше и ранозрейки - преди 24 май ставаха и ги беряхме по това време, до преди 20 години...После всеки нанякъде, поизоставихме я в мътните времена. Изсякоха я, така и не разбрахме кой.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1750599
Постинги: 574
Коментари: 3423
Гласове: 11561
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031