Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2015 14:17 - Вали ванилия...
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2951 Коментари: 8 Гласове:
12

Последна промяна: 16.02.2015 10:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Аз съм зимна пчела и за мене снегът е ванилия...

Н. Милчев

Вали снегът, ухажва зимата...
   По черните и, верните дървета
долита бял и лек, и нежен, крехък...
Целуват и снежинките ръцете,
косите и посипват, за да светят,
по миглите и тъмните полепват
рояци белоснежни пеперуди и зимата си има чудо-клепки...

Вали снегът.  Поръсва я със пудра...       
Вали ванилия, 
ухае на ванилия,
любовно сипе се в нозете ни
и носи
посланието до носа ни -
какъв сладкиш умее да е зимата!

Сладкиш със пудра захар и ванилия...



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. distrelets - ..................
14.02.2015 15:02
Разтопи ми сърцето с този стих, наистина! Сладко и хубаво ми стана! Може би за първи път си представих снега сладък, и с ванилов всус и дори ми се прииска да ми целуне ръцете :)))))) Поздрави, Марти и прегръдкииии:)))))))
цитирай
2. donchevav - Ех, повярвах ти - чак ми се прияде - ...
14.02.2015 15:04
Ех, повярвах ти - чак ми се прияде - толкова си убедителна, Марти!... И макар че не твърде долюбвам зимата - нали съм огнена зодия, - харесах идеята за сняг като пудра захар с мирис на ванилия! Чудесно, толкова ароматно и сладко усещане, толкова празнично! Благодаря ти! Да ти е празнично сладко, упойно винено и влюбено и на тебе, приятелко! Прегръдка!
цитирай
3. marrta - О, аз прочитайки стихотворението милчевско, така се ухапах - ами ванилия, разбира се! Особено
14.02.2015 15:14
като вали ситен, прахообразен, както е тук, как не ми е замирисало по-рано питах се:)) А съчетанието "вали ванилия" просто лепне, като слепени ванилови бисквити са думите...преди години съм писала една заигравка :
Лавини от ванилия,
канали от канела,
филии с врабчофилия,
люнети с ниело...

но не бях свързала глагола "вали" през "сняг" с "ванилия"

Благодаря ти, distrelets :)
цитирай
4. marrta - чуден е, Вени, този сняг ванилов...не че при нас снежи - имаме си слънце за празника
14.02.2015 15:21
но стихотворението на Николай Милчев си е отделен празник. Преди няколко дни ми попадна и много ме зарадва. Вдъхновяващо с всеки ред.


ОБЯСНЕНИЕ В СНЯГ

Свиквам, а това се превежда с едно дълго не съм.
И не съм обещавал да мисля, че мога.
Вчера бях молекула – от снежинка, която със гръм
се лепи на носа и блести на снежинките с Бога.

Беше време за сняг... Но да свиквам със киша не съм обещал.
Аз съм зимна пчела и за мене снегът е ванилия.
Затова паля печката и жужа край червения чай,
и си мисля за шала с издължена от усилие линия
.
Само зимата има този навик – да се връща назад.
Затова като раци всички преспи ми идват на гости.
И леглото е зима... И е ничий кристалният плат,
и е само далечно... А пък бях обещал да е просто.

Боже мой, ще затъна в заснежени слова.
И съвсем ще забравя да ти кажа – не искам.
Искам всичко... Даже вятъра в твойта глава,
даже млечния зъб под език на лисичка.

Искам толкова много, но не съм обещавал съвсем.
И съвсем ненадейно няма как да пропусна,
че снегът си дойде... И сега си говори със мен.
И нали си го знаеш – мисли с твоите устни.

Николай Милчев
цитирай
5. paciencia - Здравей, Марти!
14.02.2015 17:44
Приска ми се отново да прочета стиха ти. От години не съм виждала сняг, а при теб той се сипе толкова вкусно. Поздрави и празнично настроение, Марти!
цитирай
6. marrta - paciencia - здравей! - имам нужда от големи дози здравеене тия дни)
15.02.2015 13:27
И аз така се разминавам със снега, само в понеделник се оставих да ме навали, колкото валя тук. Вероятно това е цената. Празникът мина без особеното ми участие, но ще наваксам, само да се осиферя!
Здрава да си!:)
цитирай
7. indi - Прелест!
16.02.2015 20:32
Пухкаво, меко, ладко и уханно на нежност!
Прекрасно е, Приказна! :)
цитирай
8. marrta - indi - призоваване един вид...
17.02.2015 12:10
получих си го - наваля ме миналия понеделник, после и морето видях, големи ветрове ме брулиха и от петък си плащам, здраво...ама пък си струва!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1754163
Постинги: 575
Коментари: 3426
Гласове: 11577
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031