Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2013 08:01 - Туй наше вечно утре...*
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1980 Коментари: 6 Гласове:
13

Последна промяна: 11.01.2013 17:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Защо да ме е страх от смъртта? Когато нея я има, мен ме няма. 
                                                                                                                          Епикур

Тук е
Сега
Докато го напиша
и се отронва на листо
Въздиша миг
и вече
    Вечност
Отвъд (зад видимото)
След предела

отсам
   делим света

на

Днес
и
Вчера

Във утрото наместо Утре
се ражда Днес

и трябва да е розово и бяло

и дрешките му сини
от надежда

Размива се едно
 усещане за граница
когато
прекрачвам в изгрева

Разсмива се сърцето ми
когато
 присядаме със залеза
надниквам с едно око оттатък

( да не изтървам и за ден небето от око -
посоката нагоре се изплъзва от бариерата на хоризонта
и само земните представи са гранични
)

ако опитвам да пробъда вертикално
едва ли граница ще ми присяда

ни костелив пръст
нито буца
ни мисълта за смърт

която стои край пътя някъде

докато стигнем
и сме хванали нагоре


 






Гласувай:
13



1. sestra - Вертикално не е лесно...
04.01.2013 09:14
само някаква работа и то любима може хубаво да ме издига, затова най-дълбоко уважение храня към всички, които следват необходимостта да се трудят ежедневно. Ето още една много хубава песен на SOAD по темата, за която ти благодаря, Marrta. Прекрасен ден! http://www.youtube.com/watch?v=7xST6mBHry0
цитирай
2. marrta - sestra - иска се усилие,
04.01.2013 20:45
не е лесно, затова си обувам облаци за лекота - днес много такива обувки от облаци натвори вятърът

Малката ми пуска тази група и ми хареса най-вече горната песен. Беше слънчев ден, и аз благодаря!
цитирай
3. nicodima - E, това е, нали?
04.01.2013 21:16
" Туй наше вечно „утре“, „утре“, „утре“

пълзи от ден на ден с крачета ситни,

дорде изгризе сетната частица

на срока ни. А всички наши „вчера“

са светели по пътя на глупци

към мухъла на гроба. Фу, угасвай,

свещице кратка! Тоз живот е само

една нещастна движеща се сянка,

актьор бездарен, който се явява,

измъчва и изпъчва своя час

на сцената и след това изчезва.

История, разказана от луд,

със много шум и бяс, в която няма

ни капка смисъл…"

Дори за Шекспир животът е нямал смисъл...
Но дали това е мисълта на Бог?
Кой знае... За мен и Смъртта има смисъл дотолкова, доколкото освобождава пространство за Новото...
Поздрави!
цитирай
4. marrta - nicodima - понякога и на мен така ми се струва, допускала съм че няма смисъл, а днес
05.01.2013 08:02
виждам, че смисъла на живота на татко е в трите му деца и петимата внуци, какво друго
Това което казваш за Новото - в нашето семейство винаги за се заменяли, един си отива- идва друг
цитирай
5. nicodima - Имах предвид не физическата замяна, а духовната.
05.01.2013 08:33
Новото поколение, което носи духът на новата епоха.
Между впрочем гледа ли "Полунощ в Париж"?
Ако не - намери го и ще видиш как всяко поколение, живеещо в настоящето смята миналото за някаква романтична Златна епоха, а всъщност - не е така : )...
Не случайно светът върви напред, независимо от песимистичните прогнози. Всъщност периодите на диктатура и войни са част от Спиралата и е въпрос на късмет къде във Времето живееш...
Е, цяло есе стана, но... разговаряме си : )...
Поздрави и хубав уикенд!
цитирай
6. marrta - nicodima - две страни
06.01.2013 15:05
Не се сещам. Тези дни чета един нов роман и не съм гледала много тв или филми. Ще го потърся, но и така съм съгласна - и аз смятам онова време в което доволно си детеех, детствах и изобщо безгрижничех на воля (макар тогава изобщо да не ми изглеждаше така) за едно златно време, както е казал поетът "Къщичке на дните златни, кът свиден и мил" Времето, което остава зад нас, сякаш се покрива със златното фолио на сантимента, на нещо,което вече ни е отнето, няма как да го върнем и с отдалечаването неволно идеализираме.

Хубав ден - Йорданов, още по-хубав - Иванов!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1769869
Постинги: 577
Коментари: 3437
Гласове: 11645
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930