Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2012 09:45 - Мостовете на Медисън
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5360 Коментари: 23 Гласове:
22

Последна промяна: 31.07.2012 14:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


"Не ни губи, не ни захвърляй..." *
не ни забравяй и не ни отричай,
по облаци, по камъни,
със мълнии 
върху вълните ни пиши - обичане...


Докато някъде дълбоко в теб
неразделени сме -
кълбо,
прегръдка,
през детелини път и
звездна степ,
сърдечен вопъл,
цвят нестъпкан...

Докато някъде в теб ехти
от слънце,
зеленее се гората
и птичи трели
вдигат призори
селенията звънки на тревата...
Докато най-високия ти връх съм аз,
най-ниската ти точка,
синевата
докато сочи верният компас -
сърцето ти
все моя изток-запад,
докато имам всички имена,
на улици, морета, самолети,
докато влакове притракват във нощта
и мойто име пеят колелетата,
докато целият ти свят съм аз
и пърхат пеперудите отвътре
ще бъда,
ще ме има,
ще съм автор -
шедьовърът е любовта ти.



* Един от най-любимите ми филми. Не съм сигурнa точно колко стихотворения съм писала, провокирана от него през последните десет години и се питам как всеки път успява да ме трогне, да ме разбърка, да ме разхвърля и да ме остави после да се събирам между думите. Няма такъв филм!







Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - И на мен ми е любим:)Просто невер...
13.07.2012 21:42
И на мен ми е любим:)Просто невероятен!заглавието ме подтикна да погледана какво има тук.
цитирай
2. stela50 - Много хубаво стихотворение, Марти ...
13.07.2012 21:44
... докато целият ти свят съм аз
и пърхат пеперудите отвътре
ще бъда,
ще ме има,
ще съм автор -
шедьовърът е любовта ти...
Прекрасно ...
Много въздействащ филм,
а книгата не помня колко пъти съм чела,
винаги има моменти за нея ...
Благодаря за този спомен и невероятно
хубав стих ... Поздрави !
цитирай
3. monaliza121 - Марти, залепнах веднага на загл...
13.07.2012 23:20
Марти, залепнах веднага на заглавието, написах коментар и като натиснах "изпрати" постингът ти изчезна. Ти ли го скри или някой друг?
Има два филма, които качват сърцето ми в гърлото: "Мостовете..." и "Сибирския бръснар". Скоро го даваха пак, май по Кинонова и винаги откривам нещо, което предния път съм пропуснала. Този стих си го ввземам, но ако не те мързи, пусни и от другите.:))
цитирай
4. marrta - благодаря сърдечно!
14.07.2012 07:07
Да, филмът е невероятен. Гледах го тези дни пак и бях сигурна, че съм писала вече по думите -"Не ни губи, не ни захвърляй...", но не открих къде и написах горното.

Таня - не съм чела книгата, не посмях след филма, но може би ще го направя.


Мона Тини Лиза, аз го прибрах. Извинявай, че така се е получило. Напоследък щом публикувам, прибирам за известно време, така си спестявам евентуално неудобно висене в най-коментирани или популярни. Намерих още три стихотворения, които съм писала, провокирана от филма (струва ми се).

Преводите са различни - това ми направи впечатление. "Животът ми от детайли" преди време беше "животът ми от подробности" - вмъкнала съм го в "Густав и любовта" - писах го през 2008, когато минаваше ураганът Густав

Често ураганите се оказват обичайни тропически бури
навестяващи тези брегове от векове
Нещо като сезонни посетители
кажи-речи - роднини по Коледа

Любовта рядко е ураган
бъркаме я с такъв от желание

но питам се
какво значение
щом

все отнася някой покрив
срутва дъсчена колиба
или поне
отпаря няколко тенти и наводнява тук-там мазета

от вътрешна лява страна внимавай какво си пожелаваш


мине ли истинския Густав
спомняме си -
животът ни от подробности
е наоколо
и в затишието се молим -
дано ни опази

не успее ли

събираме отломките с години
изгребваме солената вода
шием знамена от бяло-зелените тенти
и вяло ги развяваме - оцелели самотници
по своите кални късчета суша
затлачени с кал гърла
очи
устия
след урагана на любовта

личи си и тогава -
не сме държали особено да бъдем спасени

и никак да сме подминати

Обичам топлите мозайки на картините му



(тук трябва да стои тази картина вместо печат;)

http://poblizo.com/wp-content/uploads/2009/06/klimt_kiss.jpg

И представи си само какво съвпадение - отварям Гугъл да търся картината и си викам - вече четат мисли (оказа се, че има 150 години от рождението на Климт ;)))
цитирай
5. sestra - Майстор е Клинт,
14.07.2012 09:20
един от огромните на нашето време. У мен на същото място стои и един друг - "Планината Броукбек". Планината Счупен гръб е огромна история за любов и нищо повече. Достоен стих.
цитирай
6. an200 - Да, и на мен много ми харесва.:)
14.07.2012 14:31
Хубаво, че го припомни... :)Бих казала и аз- достоен стих!
Влюбено лято!;))
цитирай
7. marrta - sestra - много ми харесват
14.07.2012 16:54
декоративните елементи в картините му - той би създавал прекрасни тъкани, не знам дали има вече линия "Климт", предполагам все някой се е сетил

Не съм гледала "Планината Броукбек", ще трябва да се поправя.
цитирай
8. marrta - an200 - скоро ми се припомни
14.07.2012 16:55
всеки път го гледам като нещо ново, мисля си, че някак е успял да бъде вечно нов и млад, подобно любовта непринизената, неизхабената до люспа като калъп сапун в ежедневности и подробности - тя е винаги млада, винаги нова, вечна...

Красиво лято и на теб! Повече прохлада!
цитирай
9. sestra - декоративните елементи в карти...
14.07.2012 17:34
marrta написа:
декоративните елементи в картините му - той би създавал прекрасни тъкани, не знам дали има вече линия "Климт", предполагам все някой се е сетил

Не съм гледала "Планината Броукбек", ще трябва да се поправя.


Днес цял ден става дума за Климт заради годишнината му и сега като препрочетох какво съм ти написала, също ми прозвуча като него, но това е Клинт Ийстууд, режисьорът на "Мостовете на Медисън", както и самият как му беше името, главен герой, а филмът, който ти споменах е наистина.... любов между двама мъже, но няма нищо общо с доста неприятната и модна вълна за хомо-отношения, просто за любов си се разказва. С Хийт Леджър, Джейк Гиленхал... За Густав Климт - съгласна съм, как не.
цитирай
10. monaliza121 - Благодаря, Дора!
14.07.2012 23:33
Винаги намираш точната дума. След урагана на любовта - "затлачване".
Лека нощ!:))
цитирай
11. marrta - sestra - не съм довидяла
15.07.2012 08:22
различават се по буква само:) Реших, че репликата ти е във връзка с коментара ми и стихотворението "Густав и любовта"
цитирай
12. marrta - monaliza121 - :))
15.07.2012 08:35
рядко се случва, но случи ли се...откъде се надовлече цялата тази кал за нови човеци...почваш да се населяваш отново;)


Всъщност като се замисля, почти не съм писала други стихотворения, провокирана от филми. Писала съм по три (четири) филма с Мерил Стрийп, първо място държи "Мостовете на Медисън", после е "Отвъд Африка", "Съмнения" и "Часовете" - за последния не съм сигурна на сто процента
цитирай
13. chinaware - Минах и аз оттук,
15.07.2012 14:53
Поседях,почетох, после пак...
Това е любовта - докато целият ти свят е някой !
Прекрасни думи,поздрав за вдъхновението !
цитирай
14. marrta - chinaware - добре наминала, Ю. в юли;)
16.07.2012 08:21
Франческа е част от всяка от нас.

Поздрави за теб!:) За прекрасниците малки весело лято!
цитирай
15. meiia - Докато...
17.07.2012 08:01
Дано това е вечност.
И за мен филмът е знаков!

Наслагваш, наслагваш живот, за да го онгърнеш с финала!
"ще съм автор -
шедьовърът е любовта ти."

Всъщност, останалата част от живота не струва, само тази, авторската!


цитирай
16. megg - Много ме развълнува стихотворението, Марти!
19.07.2012 12:44
Това е любовта, това е ...

сърцето ти
все моя изток - запад

" Мостовете на Медисън"! - гледала съм го много пъти и при всеки от тях си казвам: Боже, как не съм видяла това, как съм пропуснала ... Един от най - любимите ми филми! Другият е " Часовете".
Привет, Марти! Пак съм до Морето и пак при приятели, чиито светове обичам! :)
цитирай
17. анонимен - meiia - :)
19.07.2012 17:55
знаков

Fran4eska e moq geroi:)

Pozdravi, meiia
цитирай
18. marrta - megg : Привет!
19.07.2012 17:58
Това е любовта

дa!

до Морето :)

(s izvinenie za latinicita, izlizam anonimna - Marta)
цитирай
19. indi - Отдавна съм го гледала...
22.07.2012 01:05
...и не си го спомням добре...Но стихотворението е ве-ли-ко-леп-но!!!
цитирай
20. marrta - indi - привет в центъра на лятото!:)
23.07.2012 10:29
Ако намериш време - заслужава си!
Благодаря ти, пийси Инди;)
цитирай
21. kardamom - ===
24.07.2012 15:25
май сме се събрали все почитателки на този прекрасен филм...
поздрави за невероятните стихове...
и хубав ден от мен!
цитирай
22. marrta - kardamom - привет!
26.07.2012 17:37
Блгодаря!

Хубави дни!
цитирай
23. krysy - ! Прекрасно е!Благодаря ти!
31.07.2012 10:53
И за мен това е един от любимите ми филми.
А стихът ти пресъздава духа и настроението от филма по един неповторим начин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1766296
Постинги: 577
Коментари: 3437
Гласове: 11635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930