Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2012 17:07 - Ако си нямате леля...
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2411 Коментари: 10 Гласове:
15

Последна промяна: 04.01.2015 09:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Имам две лели. По една от майчина и бащина страна. Чудесни хора са моите лели, да са ми живи и здрави. Кръстена съм на леля си, която е сестра на татко, и е двайсет години по-голяма от мен. Колко са двайсет години...Особено като ги преминеш и хайде пак, ти се струват едно нищо. Друго е преди да ги навършиш....Самата аз вече съм леля на трима племенници.  Лелинството си ми е занимание приятно и дори щастливо, без особени олелии  като внимавам да не се олеля по най-тривиалния и скучен начин. Лелка на пазара, лелка пред блока, лелка в магазина, на улицата, в рейса... Все още се стряскам, ако някой неплеменник се обърне към мен с "лельо"...пфу.


Ако си нямате леля 

Ако си нямате къща, нея пожар не страши, и жена ви не ще ви напусне, ако жена,
ако жена,
тъй и не сте имали...

Ако си нямате куче,
не ще го отрови съсед,
приятел не ще ви се мръщи,
ако такъв,
ако такъв
нямате въобще...


Оркестър гърми с басите.
Тръбачът надува тромпет,
сами мислете,
сами решете -
да имате или не.



( и да си дойдем на заглавието...!

Ако си нямате леля,
не ще я загубите, да,
ако не сте живели,
ако не сте живели -
как ще ви стигне смъртта.


Ако си нямате леля,
не ще я отрови съсед,
жена щом не сте си взели,
тя няма да ви предаде.

( тук има хубава игра на думи,но ми се струва непреводима - става въпрос, че ако не сте имали жена, а и приятел си нямате, то няма как жена ви да ви изостави, заради него - сигурна работа!)



До скоро не бях забелязала тази песен от филма "Ирония на съдбата", не бях и обърнала внимание. Единствената песен, която знаех и си припявах покрай филма, беше "Я спросил у ясеня..."  Този път ми направи впечатление тази песничка, много ми хареса!

Ето и оригинала -

  Если у вас нету дома,
пожары ему не страшны
И жена не уйдёт к другому Если у вас, если у вас Если у вас нет жены Нету жены
Если у вас нет собаки, её не отравит сосед И с другом не будет дратся Если у вас, если у вас Если у вас друга нет Друга нет
пр.
Оркестр гремит басами
Трубач выдувает медь Думайте сами, решайте сами Иметь или не иметь
Если у вас нету тёти, то вам её не потерять И если вы не живёте То вам и не, то вам и не То вам и не умирать Не умирать

Eсли у вас нету тёти
Eё не отравит сосед,
И жена не уйдёт к другому,
Eсли у вас друга нет.
 




Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ufff - Хубаво е човек да има леля. Вярвам, ...
17.03.2012 17:12
Хубаво е човек да има леля. Вярвам, че и племенниците ти ще го потвърдят;)
цитирай
2. marrta - ufff - чуваме се, пишем си, с който може да пише
17.03.2012 18:25
не съм особено присъствена леля, за съжаление изтървавам много. Мисля, че за децата е важно да ги обичат и поддържат колкото може повече хора, да знаят, че и за други хора са важни - не само за мама и тати. Убедена съм, че израсналите в големи здрави семейства стават по-устойчиви и си вярват повече.
Едничката ми племенница, моето друго момиченце, понякога блогърства
http://van4eto55.blog.bg/
цитирай
3. sestra - Да, последната фраза е ударна:
17.03.2012 18:30
Жена ви няма да отиде при друг,
ако нямате приятел.
Макар, че е непреводимо и по нашенски не звучи толкова добре в учтивата, колкото в "ти"- формата .. :)
..пак мислим в някаква една посока - имах две баби... но ще разкажа друг път :)))
цитирай
4. marrta - sestra - ахам
17.03.2012 18:42
при друга ви няма да отиде,
ако си нямате друг...

мислех го и така -
друг няма да има
ако си нямате друг...

абе кауза пердута си е този превод, но ми се върти от известно време песничката

за бабите - те са ми феите-орисници, писала съм ги неведнъж
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=145832
цитирай
5. tsvetanandreev - Сестрата на баща ти
18.03.2012 17:17
се казва ЛЕЛЯ,
сестрата на майка ти се казва ТЕТКА,

и ПО-НАТАТЪК - братът на майка ти е вуйчо,неговата жена е вуйна...
Това не е заяждане,а само уточнение...





цитирай
6. marrta - tsvetanandreev
19.03.2012 10:28
на моите си им викам "лельо" откак се помня...тетя или тьотка за мен e русизъм, преминал като иронично наименование в нашия език, но кой знае, може и в някой край така да викат на лелята
при нас викат чинка на жената на чичото, другаде - стринка, стрико...различни обръщения по разните краища

песничката си има една скрита ирония под иронията, защото колкото и да можеш да избереш да си имаш или не, куче, жена и приятел, лелята или я имаш или я нямаш - не зависи от теб
така че не винаги решаваш да имаш или не, особено що се отнася до родата;)
цитирай
7. lila - снощи го гледах
19.03.2012 20:49
http://www.youtube.com/watch?v=lVpmZnRIMKs&feature=watch-now-button&wide=1
цитирай
8. megg - Привет, Марти!
21.03.2012 17:15
А пък аз съм леля на квадрат на две сладурани и един път вуйна на един сладурко.
Подсети ме за " Я спросил у ясеня ... ", но сега виждам и другата песен, кой знае защо е минала покрай мен ей така! :))
Пролетен поздрав!
цитирай
9. marrta - lila :)
22.03.2012 13:37
Да ти кажа още се двоумя дали да изгледам продължението.
цитирай
10. marrta - megg - привет, Меги!
22.03.2012 13:42
Имам племенница на 14 и двама малчугани на шест и половина и една, сега единият губи зъби, а другият ги намира;)) Събрал е четири за около месец:)
Те са няколко песни във филма, гледала съм го има-няма пет пъти, но чак сега обърнах внимание на текста на тази
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1766216
Постинги: 577
Коментари: 3437
Гласове: 11635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930